Projecten
In mijn carrière heb ik diverse projecten mogen doen op het gebied van PR, communicatie en branding. De meest spraakmakende projecten deel ik graag. Wil je nu meer weten over wat ik zoal heb gedaan? Vraag dan mijn volledige CV op.
-
Merkstrategie
Ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie voor Monuta. Dit leidde tot de nieuwe merkbelofte ‘Open over Afscheid’. Deze merkbelofte vertaalden we door naar campagnes en merkactivaties met het reclamebureau. Op strategisch niveau dacht ik mee en begeleidde ik interne stakeholders. Ook coördineerde ik de geïntegreerde marketingcommunicatie jaarkalender, visie op merkactiviteiten en gaf advies over in- en external branding. Ik stuurde het bureau aan, coördineerde het campagneteam en de video en fotoshoots.
-
PR- en contentstrategie
Met SNS hebben we ingehaakt op Prinsjesdag 2017. SNS wilde zich profileren vanuit de merkbelofte dat de bank slim met je meedenkt en financiën begrijpelijk maakt. Daarom hebben we een inhaker bedacht: de Miljoenennota op post-its. Hiervoor is een 360-graden contentstrategie ingezet met online content, een pr-onderzoek, social media (canvas), persbericht en een klant nieuwsbrief. Het resultaat was een potentieel bereik van 21 miljoen en een pr-waarde van 370K.
-
Vernieuwde contentstrategie
Op basis van de nieuwe merkbelofte ‘Open over afscheid’ voor Monuta de gehele contentstrategie in co-creatie ontwikkeld met de business. Daarna hebben we nieuwe contentformats met het team ontwikkeld. Mijn bijdrage was gericht op het verbinden van de business afdelingen, het contentteam opzetten, draagvlak kweken en de vaart erin houden. Dit resulteerde in een gezamenlijke contentkalender, overzicht door nieuwe structuur, duidelijke rolverdeling en aansturing.
-
Campagneontwikkeling
In coronatijd waren fysieke herdenkingsevents niet mogelijk. Daarom hebben we een maatschappelijk concept met lokaal invulling ontwikkeld. In aanloop naar 1 online herdenkingsmoment toe, realiseerden we een fietstocht met medewerkers, 12 lokale verhalen met als sluitstuk de online lokale herdenking. Ik heb bijgedragen aan de conceptontwikkeling, PR en communicatie-strategie, coördinatie van het campagneteam en bureau, PR-middelen en de persbegeleiding van de BN’er (Leontien van Moorsel). Dit resulteerde in interne trots, 11.500 inlogs bij de online herdenking, stijging van de Naamsbekendheid met 1,6% en publiciteit in alle regionale kranten. (Foto: Peter Nicolai)